Să ne dăm istoria la fier vechi

După o săptămână în care nu am văzut altceva în faţa ochilor decât Musica Coronensis mi-am zis că luni o iau uşor cu munca: dorm până pe la 10 fără, ca pe la 11 să meg agale înspre birou…Şi doar mi-am zis! În realitate, pe la 9 mă sună Steffen: „Beni, azi noapte s-a furat de la biserică o placă de pe statuia lu’ Honterus. Rugămintea e să mergi la birou şi să-i ajuţi să facă un comunicat de presă despre ce s-a întâmplat”  Şi uite aşa a început „liniştita zi de luni”.

Lăsând la o parte intensa zi de muncă, plină de mailuri, interviuri, „sincroane” şi alte cele, un lucru mă face să mă gândesc la cât de mult ne-am degradat. Să vandalizezi un monument istoric pentru 20 şi ceva de kg. de bronz!…Am realizat că pentru oamenii ăia care au furat placa (şi au încercat să o ia şi pe cealaltă) istoria şi moştenirea celor ce au fost înainte nu valorează mai mult decât banii pe care-i primesc pentru fierul vechi. Adică, pentru ce a făcut „tipu’ ăsta” care stă cu degetul îndreptat spre liceu noi îl răsplătim prin a-l fura şi după ce el a murit.

Ce-ar fi fost dacă şi Honterus „îşi băga picioarele” în toată reforma şi zicea că nu are rost să se agite; lua de prin Kronstadt câte putea duce cu căruţele şi se ducea în vestul Europei şi trăia liniştit şi în bunăstare. Vă zic eu: eram cu încă 50 de ani în urma Europei (pe lângă cei 20 de ani pe care îi avem deja).

În cazul în care nu aţi aflat încă despre ce vorbesc eu, puteţi să citiţi ultimele Informaţii oficiale

Un gând despre „Să ne dăm istoria la fier vechi

  1. Salut!

    Poate ăia care-au furat cu neruşinare şi totală fâlfâire faţă de cele istorice priveau lucrurile business only! Cum se uită pictorul la pânza albă, tractoristul la câmp, zugravul la perete, la fel şi întreprinzătorul în cauză: 20KG bronz necesită îndepărtare cu grijă şi mare atenţie! Operaţia se premiază, bonusuri, sporuri etc. Buba e că premiul ăsta e deja necesar. Ăia au riscat mult făcând treaba asta, conştienţi fiind. Că erau conştienţi şi de faptul că perimetrul nu e păzit, miroase deja a altceva. Şi anume: duhoare de incompetenţă şi nepăsare din partea autorităţilor, pe care o condamn mai mult decât hoţia în sine. Cei responsabili cu protejarea unor asemenea monumente sunt adevăraţi hoţi. Vezi tu, durerea în cur doare, în final!

Lasă un răspuns

