Tărâmul reclamelor de Crăciun

Anul trecut, pe la mijlocul lunii noiembrie, eram contrariat de faptul că tot centru’ era deja împodobit şi plin de „spiritul crăciunului”. Mi-a luat vreo două zile (până am văzut carul de filmare) să-mi dau seama că era vorba de o reclamă Vodafone ce se trăgea în tot centrul Braşovului. Spre mirarea mea (plină de mândrie ce-i drept) în următoarele săptămâni celelalte mari companii telefonice de la noi, Cosmote şi Orange (dacă tot am zis numele uneia să le dau pe toate), au filmat şi ele tot în Braşov reclamele lor cu tema de iarnă. Lăsând la o parte disconfortul cauzat de faptul că trebuia să-mi schimb ruta pe care mergeam pt că se filma exact în „drumul meu”, în momentul în care vedeam la tv imagini cu locaţii din Braşov mă lua o uşoară stare de bine.

Eram mândru că oraşu’ ăsta are un potenţial aşa de mare prin arhitectura şi atmosfera sa, iar cele trei companii (care investesc bani serioşi în advertising) s-au prins şi ele de asta şi au ales toate ca locaţie vechea cetate Corona. Cine nu ar profita de moment şi ar spune unui prieten „Ştii, reclama asta e filmată în Braşov. Clădirea asta e lângă ‘nu-ştiu-ce’ unde stă o prietenă a fostei mele învăţătoare”. Pe lângă chestiile astea de trăiri interioare situaţia poate fi privită şi din alt unghi: ia hai să patentăm noi conceptu ăsta de „Braşov, oraşul poveştilor de Crăciun” şi să facem din el mai mult decât tărâmul reclamelor de crăciun.

De ce zic asta? Marţi, fiind prin birou, aud că în curtea Bisericii Negre se filmează ceva. Când ies afară văd că deja oamenii se pregăteau să amenajeze un colţ ca să arate a iarnă. Următoarea zi văd că pe Diaconu Coresi se pune zăpadă artificială, iar acoperişul unei clădiri de pe Michael Weiss e „înzăpezit”. În ani consecutivi oraşul nostru oferă noi spaţii de desfăşurare a poveştilor din reclame. Mi-am zis că prea ieftin ne vindem pentru câteva cadre într-un spot de 30 de secunde. Ar trebui să punem o condiţie ca aceste companii să-şi ia angajamentul de a dona bani pentru restaurarea clădirilor mai puţin „arătoase” de lângă cele pe care le filmează (aşa îşi vor asigura şi ei noi locaţii pentru următoarele reclame :D).

Până una alta, bucuraţi-vă de imaginile frumoase cu Braşovul din reclamele acestei ierni, dar nu vă lăsaţi influenţaţi de asta pentru a le face lor vânzare.

Un gând despre „Tărâmul reclamelor de Crăciun

Lasă un răspuns

