Reclamă mascată

O fostă colegă de facultate şi o bună colaboratoare de-a mea din acest moment m-a rugat să vă invit să aruncaţi o privire aici.

Firma la care se face referire în articol este VELUX Romania.

(Teodora dacă te avansează ăştia îmi rămâi datoare 🙂 )

10 gânduri despre „Reclamă mascată

  1. Eu ma intreb de ce ar investi sau ar ajuta o firma pe lumea asta la nivelul asta daca nu ii apre nici macar numele? Pai cum sa te incurajeze sa ai simt civic?

    Ah, sa faci toate asa doar ca esti bun la suflet? Mai ales ca nu ar fi vorba de reclama mascata ci de evidentierea unei actiuni sociale. Adica din moment ce au dat 7000 RON si-au cam platit datoriile fata de societate.

    Jurnalistii sunt de acord ca e bine cand companiile fac bine. Dar ce fac sa le incurajeze sa faca asta?

    Cred ca in Romania la ora actuala este nevoie de mai multa sustinere pentru cei care se implica iar presa trebuie sa scrie despre acestea si sa le si nominalizeze pentru a le incuraja si pentru ca acestea sa fie deschise la stfel de actiuni si data viitoare.

  2. Cand am pus titlu la post-u asta „Reclama mascata” m-am gandit ca ii fac reclama mascata fostei mele colege.
    Dar ai dreptate in tot ce ai zis si am verificat si la celelalte publicatii brasovene catre care am trimis comunicatul de presa si am observat ca nu toata lumea se sperie in „a face publicitate gratis” unei firme care, dupa cum ai spus si tu, si-a cam platit datoriile fata de societate.
    E bine totusi ca intotdeauna facem publicitate institutiilor care „mai scot niste bani” pt nu stiu ce, bani care sunt de fapt ai nostri :))

    Articolele „fara masca” in Transilvania Expres si Monitorul Expres (as fi pus link dar la comment nu merge)

  3. AM vazut articolul, mult mai scurt ce-i drept, in Adevarul de seara de ieri 🙂 Mi-a parut rau ca nu a aparut numele firmei – sincer, mi-a trecut prin cap ca Icco ar fi facut donatia… De la tine am aflat ca sunt cei de la Velux. Felicitari pentru banii pe care i-ati strans si care vor insemna, prin folosirea lor, mult mai mult decat suma in sine.

  4. Ceea ce vroiam eu sa subliniez este ca nu le facem de fapt reclama ci recunoastem implicarea lor in viata societatii. Sigur nu trebuie sa scriem de o firma care a dat 100 RON (desi daca da vreo vedeta de carton sigur va scrie toata lumea) insa in momentul cand ai o firma sau o persoana care se implica in mod real…faci tot posibilul ca sa vada omul ca nu a fost chiar degeaba.

    Eu nu cred ca ei vor sa apara neaparat sau ca asta le aduce clienti dar acest gen de articole este un MULTUMESC al comunitatii, intermediat de mass media locale sau nationale.

  5. Mă întreb cât la sută a putut deduce Velux din impozite, făcând o astfel de sponsorizare.

    În general firmele mari caută să facă astfel donații, să țină evenimente pentru protecția mediului sau tot felul de alte treburi. Asta depinde de imaginația aganjaților de la PR. Campanii de acest gen se cheamă CSR (Corporate social responsibility) – vezi link . Dacă donația asta este de pus în categoria asta este însă discutabil. O campanie tipică de CSR fiind de exemplu aceasta: Tara lui Andrei.

    Bănuiesc că spera și Velux la mai mult. Dar dacă au scăpat de niște impozite, nici nu mai este atât de important. Că nu au avut de pierdut nimica. Doar de câștigat – de exemplu că vorbim noi aici despre firma cu pricină.

    Acuma însă m-ați făcut curioși. Voi de unde știți că este vorba de Velux? 🙂

    1. :)) se pare ca nu te-ai uitat prea atent pe blog. Exista sectiunea „Informatii oficiale” unde sunt postate comunicate de presa ce vin direct de la Sursa.
      Ce a facut VELUX a fost doar sa raspunda unui apel facut catre firme din Brasov. Bineinteles ca e vorba de CSR, PR, imagine etc. etc.
      Noi ne bucuram ca cineva a dat banii si se poate reface un simbol care sa ramana mai departe pt constiinta comuna a brasovenilor.

        1. Comunicatu’ de la „Informatii oficiale” este cel pe care si firma VELUX l-a trimis prin compania care se ocupa de PR-u lor. A fost conceput impreuna, ceea ce arata si o corectitudine de care au vrut sa dea dovada, fara a fi partinitori in transmiterea informatiilor 😉

          No, pai tot „off-topic” sper sa ai ce sa citesti 😛

Lasă un răspuns

