Când „zi de muncă”=”concert de orgă”

Şi când am pus semnul egal între cele două nu am avut în minte o zi de muncă a unui organist ce concertează prin lume. Este vorba despre o experienţă cât se poate de personală, a unui mic „piarist” (şi încă în devenire) care are onoarea/oportunitatea/plăcerea de a lucra chiar în Biserica Neagră.

Atunci când lucrezi într-un birou alăturat celei mai mari orgi mecanice din România (orga Buchholz, 3993 tuburi) inevitabil te întâlneşti cu sunetele ei când îţi exerciţi şi tu atribuţiunile de angajat. Ieri, stând în faţa calculatorului, am auzit sunetul registrelor mai puternice ale orgii (nefolosite de organişti atunci când repetă în timpul zilei) şi mi-a atras atenţia. Când după prima pauză a reînceput la aceeaşi intensitate mi-am zis „Trebuie să fie ceva special”. Şi aşa a şi fost: a trecut în vizită pe la Biserica Neagră cel mai cunoscut organist maghiar (aşa mi s-a zis), al cărui nume nu l-am reţinut, şi a vrut să „probeze” şi el orga.

Uite aşa a rezultat filmuleţul de mai jos (nu vă luaţi de calitate, e filmat cu telefonul mobil) prin care vreau să vă împărtăşesc experienţa unei zile de muncă la Biserica Neagră:

(Recunoaşteti, sunteţi „umpic” invidioşi pe mine :P)

4 gânduri despre „Când „zi de muncă”=”concert de orgă”

Lasă un răspuns

