Cum s-a văzut Carmina Burana de pe scenă?

A trecut o săptămână de la concertul Carmina Burana din Piaţa Sfatului şi putem să consemnăm evenimentul acesta ca „istorie”. Oricât încerci să te uiţi la o înregistrare video sau audio, sau peste nişte poze, nu poţi readuce acea stare a concertului, a emoţiei, a concentrării, a satisfacţiei ş.m.d. Pentru cei care aţi fost în Piaţa Sfatului şi v-aţi făcut partea de spectatori, puteţi să aruncaţi o privire peste cum v-am văzut noi, cei de pe scenă. Pentru cine n-a fost, acum aveţi posibilitatea să vedeţi ce eveniment aţi pierdut :D.

Recunosc, mi-am dat plămânii afară prin cele mai puternice sunete pe care le-am putut scoate vreodată…dar a meritat! (lăsând la o parte faptul că în stânga mea am avut parte de nişte „profesionişti” – aşa tot vroiau ei să ne reamintească – care n-aveau nicio legătură cu sensibilitatea artistică şi vorbeau şi făceau glume în timp ce actul artistic se năştea) Din nou sunt mândru (nu de calităţile mele muzicale, sau de realizările personale) că fac parte dintr-un cor ce a participat la un astfel de proiect, al cărui dirijor a fost cel care a condus (până la momentul concertului şi în timpul acestuia) ceea ce eu am numit Evenimentul muzical al anului 2010. Atmosfera de la toate repetiţiile cu corul, în care voia bună dar şi seriozitatea, calitatea cât şi munca, glumele bune ce acompaniau indicaţiile „de fineţe” în interpretare, s-a concretizat şi pe scenă şi cred că publicul a reuşit să recepteze această stare de bucurie, voie bună, o adevărată aniversare.

M-am bucurat când am văzut (încă de la ora 19) aşa de multă lume. Mă gândeam că mulţi se vor speria de norii ce au tot stat pe cer joi şi nu o să vină la concert decât prietenii şi familiile celor de pe scenă (aşa în semn de solidaritate şi sprijin :D). Şi m-am bucurat şi mai tare că nu a căzut niciun strop înainte, în timpul sau la finalul concertului, nu neapărat pentru miile de oameni (sigur au fost peste 1000, aşa că îmi permit să folosesc sintagma) ci pentru cei care au investit atât de mult pentru realizarea acestui concert – şi nu mă refer aici la investiţiile materiale.

Îţi recunoşti faţa în mulţime? 😛

Şi pentru că cea mai mare parte a concertului aţi putut vedea doar spatele dirijorului, vreau să aveţi şi altă perspectivă asupra celui ce conduce muzica:

Prin bunăvoinţa maestrului Bela Benedek voi posta mai multe imagini pe pagina Poze, de la repetiţie şi din timpul concertului. (Drepturile de autor îi aparţin în totalitate basului nostru cu ochi formaţi pentru cadre artistice: Bela)

Dacă în condiţiile actuale în care fiinţăm în Braşov şi a diferitelor piedici, pe care anumiţi oameni doresc să le pună pentru că nu este urmărit un interes propriu, s-a putut realiza un asemenea eveniment mă gândesc ce s-ar putea realiza dacă toate forţele s-ar uni, dacă toţi ar urmări un scop unic pentru oraş. Dacă muzicieni profesionişti, care au tot timpul o nemulţumire şi care au ajuns la o lehamite faţă de muncă şi pe care nimic altceva în afară de recompensa în bani nu îi mai motivează, au putut să cânte alături de neprofesionişti dornici de a cânta şi plini de entuziasm, mă gândesc ce manifestare muzicală s-ar produce cu oameni care văd muzica în acelaşi fel şi participă cu bucurie şi pasiune la recrearea ei. Poate că mai e mult până acolo…să sperăm că nu se va degrada ceea ce se realizează acum.

Lasă un răspuns

