Concert de colinde în biserica Sf. Ioan

Spre ruşinea mea anul acesta am intrat pentru prima dată în bisrica Sf. Ioan din Braşov. E drept că am intrat pe gang şi am aruncat o privire prin uşile cu geam mai demult, însă zilele astea mi-am luat timp să privesc, să ascult…Cred că dacă nu era nevoie să mă implic în organizarea unui concert acolo ar mai fi trecut ceva vreme până să îmi iau timp pentru a o vizita.

Am ajuns şi la punctul în care vă spun şi despre ce concert este vorba. Asociaţia studenţească AMiCUS Braşov organizează un concert de colinde ce poartă titlul: „Vă bucutaţi!”. Corul, de neprofesionişti, va interpreta colinde tradiţionale româneşti, cântece de Crăciun din repertoriul universal (eh, nu chiar de pe Kriptonia! 🙂 ), precum şi aranjamente moderne a unor melodii consacrate (de exemplu a celebrei „Pavane” a lui Maurice Ravel). Coriştii sunt în mare parte foşti şi actuali membri (chiar şi viitori :D) ai asociaţiei şi trebuie să vă spun că în ultimele săptămâni au repetat chiar şi de trei ori pe săptămână piesele ce se vor cânta!

Intrarea este liberă, iar acest concert nu este unul cu „pretenţii”…este mai mult o seara în care un grup de vreo 20 de colindători(e drept, destul de bine pregătiţi muzical) au trecut pragul casei gazdelor în dorinţa de a opri pentru un moment curgerea timpului făcând loc în sufletul celor prezenţi la introspecţie şi pace plină de bucurie. Conduşi de dirijoarea Tabita Antohi şi acompaniaţi de invitatul special, organistul Bisericii Negre, Steffen Schlandt, colindătorii vor povesti prin muzică şi textul Evangheliilor minunea naşterii Mântuitorului.

Lasă un răspuns

