Trei două sute de divorţ. Rămâne aşa?

Observ în ultimul timp că dacă un buletin de ştiri nu începe cu unul dintre cele două „divorţuri ale anului/deceniului/secolului/mileniului(!)” (sau cel puţin nu se regăsesc între primele 3 ştiri) actualitatea românească parcă nu este completă. Nu o să îmi consum neuronii şi degetele pe taste să vorbesc despre ce şi cum în cazurile Iri-Moni şi Pepe-Zăvo (chiar dacă tentaţia audienţei este mare :P).

Mi se pare că noţiunea de divorţ este în zilele astea (în România) cea mai profitabilă „marfă” care aduce o plus-(non)valoare nesperată televiziunilor şi ziarelor. Sunt sigur că nu avem habar câte mii de euro se învârt în jurul unei apariţii, a unor poze şi filmuleţe ce sunt tranzacţionate cu scopul de a face audienţă (care la rândul ei pune în mişcare alte mii şi zeci de mii de euro). Mi se pare că s-ar putea creea o bursă a divorţului care să meargă pe acelaşi principiu al speculei cu scopul de a da o valoare fictivă care să aibe un corolar monetar real.

Ce m-a determinat însă, să scriu acest post, a fost un link la o ofertă comercială primit de la Laura. Pagina ce mi s-a deschis în faţa ochilor arăta aşa:

Pentru câteva fracţiuni mintea mi s-a blocat, fără posibilitatea de a mai procesa ceva. Poftim!? DA, o „super-ofertă la divorţ”. Pe lângă hilarul acestui anunţ şi trecând peste clipele în care îţi vine să râzi, după 1 minut parcă se schimbă totul. E trist cum dintr-o acţiune, ce până nu demult avea o conotaţie negativă şi aducea cu sine o atitudine de regret/compasiune pt cei care au ajuns acolo, s-a făcut obiectul unui simplu negoţ. Oare am ajuns atât de anesteziaţi, atât de insensibili, atât de indiferenţi în faţa principiilor, astfel încât să considerăm căsătoria un simplu contract în două exemplare? „Eh, dacă nu merge treaba, divorţez. Oricum am auzit de nişte oferte tari de tot la divorţ şi scap ieftin.”

Poate pentru mulţi par „old fashion”, dar am impresia că din ce în ce mai mult renunţăm la ultimele valori şi principii care se ţin cu două degete de fiinţa umană.

4 gânduri despre „Trei două sute de divorţ. Rămâne aşa?

Lasă un răspuns

