Eşti microbist? „Ai grijă de tine”

Deunăzi mă uitam la un meci din Champions League (asta ca să mai hrănesc şi „masculinitatea” :P) pe minunatul nostru post naţional. Cum meciul echipei româneşti a fost cam plictisitor am zis să mai stau puţin să văd câte ceva şi din celălalte meciuri din Europa. Bineînţeles, între programe timpul parcă se dilată şi reclamele nu se mai termină!

Îmi rezerv drepturile de autor doar pt. concept 😉

Homo telecomandus are reflexul de a schimba canalele când vine partea de reclame, însă ceva m-a făcut să rămân atent la publicitate: a doua reclamă mi-a spus subtil „Pentru un ten sensibil, Garnier – ai grijă de tine!”. Mi-am zis: wow! parcă îmi vorbeşte, hai să văd ce sfaturi mai primesc (vă daţi seama că nu asta am zis în mintea mea). De fapt mi-a stârnit curiozitatea să văd dacă a fost o eroare plasarea acelei reclame în calup sau e „gândită” treaba. După o reclamă la un „ceai îngheţat” care spunea că „această vară te răcoreşti” cu el (sunt singurul care e în 26 septembrie!?) vine aceeaşi companie, cu un alt spot publicitar, de data asta  cu alt sfat pentru mine: „pentru un păr strălucitor şi sănătos” şi acelaşi îndemn la grija faţă de propria-mi persoană. Zic, nu se poate!

Rămân pe fază pentru a descoperi noua ofertă a unui detergent colorat care îmi spune că rufele mele vor emana flori în întreaga curte, ca mai apoi să mi se recomande cele mai fine protej-slipuri (nu stiu cum se scrie asta :D) pe care nu am să le simt…Ăăăă, oare e o problemă la mine? Am fost orb toată viaţa, de nu mi-am dat seama cât de multă nevoie am de toate aceste produse pentru a mă simţi specială…pardon! special!?

Am stat un pic şi m-am gândit: e ora 0.10, tocmai s-a terminat un meci de fotbal şi o mini-emisiune de analiză sportivă, urmează rezumatele unor alte meciuri de fotbal, din cea mai tare competiţie de acest gen din lume. Mă gândesc că la ora asta se află în faţa televizoarelor cei care au urmărit până în acest moment programul televiziunii, persoane caracterizat astfel: bărbaţi, pe la 40 de ani, cu studii medii, consumatori de seminţe şi bere, cu venituri între 1200 – 2000 lei pe lună, căsătoriţi, deţinători de Dacie şi lista poate continua. Deci, cam cât de mult se va regăsi telespectatorul nostru în sloganul „Ai grijă de tine” (cu referire la îngrijirea estetică). Sau cei de la Marketing şi Publicitate de la TVR se gândesc că omul nostru o să strige către soţie: „Nevastă, hai la TV că dă reclame ca să te faci mai frumoasă!”

Să zicem că cei care vând publicitatea la postul naţional sunt puţin incompetenţi, dar cei care dau bani ca reclamele să apară la TV sunt şi mai incompetenţi! Cum să dai bani ca reclama ta destinată femeilor ce se îngrijeasc pentru a arăta bine în ochii bărbaţilor să fie difuzată în condiţiile mai sus menţionate? Mie, personal, mi se par nişte bani aruncaţi pe geam. Mai mult, sunt ofensat de mesajele la care am fost supus în timp ce aşteptam să văd nişte goluri spectaculoase! Apropo, cunoaşteţi pe cineva de la TVR din departamentul Marketing şi Publicitate? Am nişte sfaturi de tip LMC* (La Mintea Cocoşului) pentru viitor…

*© Gheorghe Onuţ

3 gânduri despre „Eşti microbist? „Ai grijă de tine”

Lasă un răspuns

