M-ar fi atras Poiana Braşov în 1964

Pentru că sunt un Homo internautus şi umblu zilnic pe zeci de pagini de internet, în dimineaţa asta am dat peste clipul de mai jos. Este vorba despre preview-ul documentarului (mai exact travelogue) „Rumania (1964)” produs de British Pathé şi care poate fi cumpărat şi astăzi de pe site-ul lor pentru suma de 50 de lire. Departe de a fi un film propagandistic (sau cine ştie, ăsta o fi predecesorul clipurilor de promovare cu frunza pe care Udrea a dat o groază de bani) România are parte de referiri pozitive şi trebuie să recunosc că îmi place ce văd (cel puţin estetic vorbind, nu mă refer la condiţia oamenilor şi alte aspecte de acest gen).

La minutul 1:41 se vorbeşte despre frumoasele peisaje pe care le vezi „la tot pasul” în România şi se dă ca exemplu Pioana Braşov: una dintre multele staţiuni montane, bune pentru ski, plimbări etc. Văzând imaginea de la telescaunul din Postăvarul înspre Poiana Braşov am observat cât de frumos arăta zona fără toate construcţiile pestriţe (la colorit, aşezământ şi forme) care au reuşit în ultimii ani să sufoce Poiana. Văd un hotel Sport atât de generos în spaţiu, atât de chic şi cu un aer de Alpi. Cum am reuşit să stricăm atmosfera asta? Azi nu mai simt nicio tragere de inimă să „dau o fugă până în Poiană, la linişte”…din contră, dacă sunt nevoit să ajung acolo (cu prieteni/rude venite în vizită, pt o pârtie) mă gândesc cu oroare la toate elementele care o să ma enerveze şi o să-mi stea pe creier.

Pentru cei cu înclinaţie spre imaginile de arhivă, aveţi AICI clipuri de prezentare ale altor materiale video despre România produse de British Pathé.

2 gânduri despre „M-ar fi atras Poiana Braşov în 1964

  1. Imi vin in minte jurnalele dinaintea unui film la cinema, demult, din copilarie :)…

    Si off topic, mi-e dor de concertele de orga de la Biserica Neagra, ce pacat ca pana in iunie, nu se pot audia!…

Lasă un răspuns

