Om Bogat şi afacerile de aur

Zilelel trecute, căutând ceva prin computer, am dat peste proiectul de practică din anul II de facultate. Pentru că a vrut să ne împingă puţin în explorarea tărâmului cercetării calitative, domnul profesor Ghoerghe Onuţ ne-a provocat să realizăm un interviu de tip life history. Fiecare a trebuit să găsim un om de afaceri (antreprenor sau manager de succes) în dorinţa de a afla, la finalul cercetării, cum arată omul de succes din lumea afacerilor, care sunt acele caracteristici comune, speciale, care l-au făcut să ajungă în locul şi poziţia respectivă. Şi ca să nu fie nimic plictisitor şi tipic, ni s-a cerut ca raportul de cercetare să fie prezentat într-un mod cât mai creativ, sub formă de poveste. Împreună cu colegii mei de echipă am ales să facem un mini-basm; iată rezultatul (sper să nu vă plictisiţi pe la mijloc):

A_1

 

 

fost odată ca niciodată, că de n-ar fi nu s-ar mai povesti…

o familie simplă care îşi dorea foarte mult un copil. Dumnezeu le-a dat acest dar, iar ei i-au pus numele Om Bogat. Bogăţia lui stătea în dragostea părintească şi în învăţăturile pe care părinţii au ştiut să i le insufle despre viaţă. În sânul familiei a aflat ce-i binele, ce-i răul, cum trebuie să se comporte în lume şi cum să-şi facă un rost în viaţă.

Cum viaţa acasă era grea, Om Bogat a învăţat încă de mic copil să cunoască valoarea muncii sale. Şi-a însuşit multe deprinderi care să îl ajute să fie pe picioarele lui, iar în scurt timp feciorul a fost pregătit să îşi ia destinul în propriile mâini şi să iasă în lume. Şi pleacă el, şi merse cale lungă, trecând peste noua mări, peste nouă ţări şi peste nouă ape mari şi într-o târzie vreme ajunse pe Tărâmul Afacerilor, un tărâm necunoscut lui.

Aici fu nevoit să se lupte de unul singur cu Zmeii Taxelor-şi-Impozitelor, dar într-un final a reuşit să îşi întemeieze un regat cum nu s-a mai văzut pe acel tărâm. Om Bogat era norocos să îi aibă alături pe argaţii săi credincioşi, care îi erau alături la bine şi la rău. În regat era armonie, înţelegere şi fiecare îşi dădea silinţa ca regatul să prospere. În tot ce îşi propunea să facă, Om Bogat voia să fie cel dintâi, iar cu seriozitate şi disciplină ducea la bun sfârşit ce începea.

Când a primit de veste că în Tărâmul Afacerilor au mai apărut şi alte regate, Om Bogat a hotărât să dea un mare ospăţ în cinstea acestora, ca să poată să-i cunoască mai bine şi să afle cum poate să capete afacerile de aur. Slujitorii săi au dat imediat de veste despre marele eveniment şi astfel, în scurt timp, regatul lui Om Bogat era pregătit să primeasca oaspeţii. Iată că aceştia sosiră la palat cu alaiul după ei şi au venit a se înfăţişa în faţa sa:

– Măria Ta, Crai-Wood mă numesc. Am venit de peste meleaguri îndepărtate, dintr-un oarecare ţinut numit Braşov; de pe tărâm necunoscut, din timpuri necunoscute, pentru a-mi arăta îndeletnicirile. Pe meleagurile mele sunt unul dintre cei mai bogaţi oameni, datorită afacerii pe care o am cu lemn. Sunt un bărbat ca oricare altul, cu pasiuni pentru sporturi extreme dar şi pentru arta culinară. Consider că dacă anii au trecut şi, uşor, uşor am îmbătrânit, sunt la fel de sănatos, efervescent şi iubitor de viaţă ca la 20 de ani. De aceea doresc să aduc şi pe aceste meleaguri pasiunile mele, efervescenta pe care încă o am şi bineînţeles să investim cu toţii în afacerea legată de ambalajele din lemn.

– Mă aplec în faţa ta, Om Bogat, eu Tânărul Afacerist, venit de peste mări şi ţări, fiu de intelectuali. Despre mine pot să spui că-s tată a doi copii: un ficior şi o prinţesă. Ca să vă zic aşa, sunt un om responsabil, muncitor şi amu domnesc tot acolo unde am început pentru prima dată în Regatul Pieselor de Semiremorci. Îmi place să fac din tărâmuri nişte afaceri, cumpărându-le şi apoi vânzându-le altor împăraţi, şi astfel scot galbeni mulţi. Din când în când mai fac ospăţuri pentru argaţii mei, întovărăşindu-ne astfel unii cu alţii într-o prietenie. Îmi plac tărâmurile curate, liniştite, unde oamenii îs educaţi şi respectuoşi. Cutreierai multe împărăţii ca Miami, Spania, Turcia, Germania. Îmi place muzica liniştită, pentru că io trebuie să fiu calm şi să am gândurile în ordine pentru a putea lua decizia înţeleaptă. Feciorilor mei le cer să aibe caracter şi să fie serioşi, lucru pe care vi-l cer şi vouă în prietenia noastră.

– La mulţi ani cu sănătate şi belşug! Filosoful mă numesc şi am venit din Regatul Măsurătorilor Terestre a Intabulărilor şi Cadastrelor. Sunt un june singuratic, îmi place să citesc, la teatru să merg şi cu voi să închin un pahar de vin. Nu sunt mofturos, nici lăudăros, sunt stăpânul prietenos şi cu toţi binevoios. Pe timpuri fostam eu şi administratorul şi muncitorul şi inginerul, dar acuma suntem şapte. De mic am fost învăţat să preţuiesc munca şi galbenii şi să îi folosesc eu cu chibzuinţă. „Întotdeauna când cazi, să nu te abaţi de la ţinta ta, uită-te tot spre ţinta ta.”, aceasta cred, de aceea îmi propun să ajung în primii „300”!

– Pentru cei care nu mă cunosc, eu sunt Regina Focului. Chiar dacă nu sunt la fel de învăţată ca voi ceilalţi, am reuşit să pun pe picioare un regat demn de invidiat de mulţi locuitori din Tărâmul Afacerilor, asta datorită corectitudinii de care am dat dovadă în relaţiile cu oamenii şi în munca mea. Fără mine, nu aţi avea iarna caldură în palatele voastre, şi nici apă caldă la orice oră din zi sau noapte, când ajungeţi obosiţi după întâlniri de afaceri sau şedinţe de lucru. În curând mă voi retrage din activitate deoarece nu mai sunt chiar aşa de tânără, dar locul meu va fi luat de fiul meu, Prinţul Focului, pe care l-am învăţat tot ce ştiu şi l-am pregătit pentru a face faţă tuturor obstacolelor şi provocărilor care vor veni din partea duşmanilor. Sunt onorată de acesastă invitaţie şi ţin să vă urez tuturor mult noroc, putere de muncă şi inspiraţie în afacerile viitoare.

– Să trăieşti întru mulţi ani, Om Bogat! Mă numesc Tânăr Moştenitor şi am venit şi eu la ospăţul dumitale. Pot să spun despre mine că mă pasionează sănătatea, medicina şi în special electronica medicală. Domnilor, luminaţilor şi cinstiţilor, mie nu îmi place să citesc, nici la teatru să merg. Însă opera este marea mea pasiune, dară aşa mi-a venit mie amu mulţi ani să fac balet. Ascultaţi acum şi vă minunaţi! Iaca peste ce noroc am dat eu în tinereţi de am primit moştenire de la părinţi o afacere de aur. Doar aşa am învăţat să-mi câştig hrana vieţii. Îmi voi extinde acest Regat al Electronicii Medicale, pentru că el îmi oferă tot ceea ce am nevoie. Eu văz şi cred că voi ajunge om mare!

– Să trăieşti, luminate Om Bogat! Constructor-înţelept-şi-spiritual sunt şi aduc gânduri bune din Regatul Construcţiilor. Voi a te lăuda, dar în acelaşi timp a te avertiza că succesul nu stă în zerourile din cont. Vreau doară să te îndemn a te îndeletnici să trăieşti în fiecare clipă a vieţii după rânduiala propriilor idealuri, aşteptări şi proiecţii asupra acesteia. Vreau să se audă până la capătul lumii, să audă toţi bogaţii: avem marea responsabilitate de a-i ajuta pe cei horopsiţi, din prea-multul nostru să le dăm şi lor! Asta e menirea noastră. Bunul Dumnezeu să vă aibă în pază şi să vă binecuvânteze!

Ospăţul s-a terminat de mult şi a trecut vremea, iar Om Bogat a fost pus la încercare de către vecinul său, Timpul, care şi-a trimis cei doi copii, Timp Liber şi Munca să-i facă o vizită, pentru a vedea ce alegere va face. În scurt timp, Munca a reuşit să-l seducă şi să-l atragă în mrejele sale. Oricât s-a chinuit Timp Liber, nu a reusit să se facă observat cu niciun chip. Învingând, Munca şi-a cerut drepturile, insuflându-i lui Om Bogat dorinţa de a cuceri cât mai multe teritorii necunoscute.

Şi uite aşa şi astăzi se mai aude de Om Bogat care continuă cu expansiunea regatului său în căutarea de alte şi alte afaceri de aur.

Iar eu încălecai p-o şa şi vă spusei dumneavoastră aşa.

Mă uit în urmă şi realizez că profesorii sunt cei care fac diferenţa, în final, dintre o facultate ‘degeaba’ sau una din care să ieşi având cunoştinţele şi deprinderile necesare. Tot respecul domn’ Onuţ!

PS: Recunoaşteţi careva vreunul dinrte personaje? Ar fi fain dacă ar ajunge acest basm sub ochii celor intervievaţi 🙂

Un gând despre „Om Bogat şi afacerile de aur

Lasă un răspuns

