Dezvoltarea Braşovului: time-lapse 1984-2012

Google Earth a creat o nouă aplicaţie prin care poţi observa cum s-a schimbat suprafaţa Pământului din 1984 până în 2012. E o chestie faină cu care poţi analiza şi dezvoltarea oraşelor, sau decăderea lor.

Am avut curiozitatea să mă uit la Braşov, să observ cum se văd din satelit schimbările din ’84 până azi. Prea mari nu sunt, la nivelul la care este creat time-lapse-ul, iar ce am observat este că după anul 2000 a început să se „împrăştie” de-a lungul căilor de acces ale sale.

Brasov-1989
Imagine satelit 1989

Ce pot zice este că în ’89 terenurile agricole din jurul oraşului arătau că se lucrează pământul, iar imaginea creată era faină. În 2012 parcă începe să se deşertifice, mai ales în partea de Est…dezolant. Şi în 2012 apare primul semn de infrastructură: firava şi parţiala ocolitoare a oraşului.

Imagine satelit 2012
Imagine satelit 2012

Mai mult nu mă pronunţ, pentru că nu mă consider cu expertiză în analizarea imaginilor din satelit a dezvoltării oraşelor, vă las pe voi să vă daţi cu părerea despre ce aţi observat. Vezi aici time-lapse-ul (poţi pune pauză şi vedea fiecare poză în parte)

Lasă un răspuns

