Oratoriul „Elias” la Braşov

Acum opt ani participam în calitate de spectator la Festivalul Musica Coronensis. Venisem în Corul Bach abia în vara acelui an şi nu am apucat să învăţ în 2 luni oratoriul „Elias” aşa că am avut ocazia să experimentez această lucrare ca un simplu ascultător în Biserica Neagră. Recunosc, nu am înţeles pe deplin atunci oratoriul, pentru că este o lucrare extrem de consistentă şi la 18 ani nu aveam mintea destul de coaptă ca să trec dincolo de impresia brută a forteului unui cor de 80 de persoane şi a unei orchestre simfonice 🙂

Elias

Joi am ocazia să trăiesc oratoriul într-un mod, zic eu, mai profund şi abia aştept concertul! Te invit şi pe tine să (re)descoperi istoria biblică a profetului Ilie, din cuvintele Vechiului Testament transpuse pe muzică. Textul va fi tradus în limba română şi proiectat pe patru ecrane în biserică, iar în scurt timp se va uploada şi o variantă electronică (format pdf) online.

Deci, joi 17 octombrie, ora 19:00, în concertul de închidere a Festivalului Musica Coronensis, vei putea asculta Oratoriul „Elias” de Felix Mendelssohn-Bartholdy în Biserica Neagră. Biletul de intrare costă 20 lei şi se poate achiziţiona de la Filarmonică sau de la Biserica Neagră.

M-am tot gândit ce parte din oratoriu să pun ca „momeală”. Mi-a fost foarte greu pentru că sunt mult momente faine în lucrare. Am ales episodul în care Ilie, fugind în pustie de frica împărătesei Izabela, are parte de manifestarea prezenţei lui Dumnezeu care îl ajută să îşi dea seama că nu este singur şi că Domnul conduce toate lucrurile.

Traducerea în engleză: „Behold, God the Lord passed by, and a mighty wind rent the mountains around, brake in pieces the rocks – brake them before the Lord. But yet the Lord was not in the tempest. Behold, God the Lord passed by, and the sea was upheaved and the earth was shaken. But yet the Lord was not in the earthquake. And after the earthquake there came a fire, but yet the Lord was not in the fire. And after the fire there came a still small voice, and in that still voice onward came the Lord.”

Lasă un răspuns

