Ăsta e Braşovu’

Eu aş zice că e mai mult de atât, dar pentru un începător e de ajuns 🙂

Băieţii (sau fetele, să nu fiu acuzat de sexism) de la This Is Braşov s-au prins că toată lumea e fascinată de imaginile aeriene şi au purces la a face un clip cu panorame din Braşov şi împrejurimi (Bran şi Râşnov). Rezultatul a avut priză la public (un mini-viral, cu 3.345 vizualizări la momentul scrierii acestui articol), mai ales că are şi o poveste a sufletului care se încăpăţânează să plece din oraşul ăsta, inserată printre imagini.

În 2013, prietenii de la aerialmedia.ro deschideau drumul pentru acest gen de filmări cu Braşovul – pot să spun că ei chiar au fost pionieri în filmările aeriene, iar acum au proiecte serioase prin străinătate cu companii de top.

Cât despre „Ăsta e Braşovu’ „, aş avea o reţinere: filtrele de culori folosite…cam nenaturale (dacă v-aţi uitat la clipul postat pe YouTube sunt şi mai şi) şi câteva cadre puţin redundante. Dar la final rezultatul e unul drăguţ.

Un gând despre „Ăsta e Braşovu’

  1. Salut Beni,

    Merci de articol…stiu ca e bine intentionat si nu am absolut nimic de reprosat. Tin insa sa dau niste „explicatii”, daca imi permiti. Da, deacord cu tine, Brasovul este mai mult decat ce-i prezentat de mine in aceste 3’30″…”dar pt un incepator e deajuns” 🙂

    Stiam de mult, ca si tine banuiesc, ca imaginile aeriene sunt fascinante pt oricine. Dar abia acum am dispus si am putut justifica investitia intr-un asemenea „aparat”. In primul rand din motive tehnice…Pana nu demult, majoritatea dronelor foloseau GoPro pentru a lua imagini. Desi imi place si am un GoPro, de acolo de sus, aceasta camera distorsioneaza foarte mult orizontul (asemenea unei lentile „fisheye”). Pentru mine, acest lucru nu era acceptabil, nu pentru un astfel de proiect. Imi place efectul de fisheye in fotografie dat nu in video, nu mi se pare natural, e o chestiune de gust. Ultimul model DJI Phantom 3, are „la bord” o camera cu un unghi de 94 grade si elimina complet distoriunile in imagine. Asta este motivul pentru care am asteptat eu personal. Nu ma pot pune cuprietenii tai de la aerialmedia.ro, pe care ii respect pentru munca ce o fac, dar stiu ca folosesc drone superioare (care de altfel suporta camere foto sau DSLR), fata de ce am eu acum.

    A si fost primul meu „zbor” dealtfel…prima oara cand am folosit un quadcopter (cu un atrenament scurt pe un camp din Sanpetru inainte de a incepe si in Brasov, a doua zi). Nu ma asteptam ca acest filmulet sa ajunga atat de viral pe youtube…chiar nu credeam! Daca as fi stiut…as fi lucrat mai mult la corectia de culori si l-as mai finisat inainte de-ai face upload…dar asta e…prea tarziu acum, data viitoare stiu ce am de facut 🙂

    Fiind prima oara, am filmat mai mult cu setari automate din camera, si am regretat, normal, mai tarziu. De aceea am fost cam limitat in corectia culorilor si am saturat mai mult decat ar fi trebuit imaginile… Filmez mai mult cu DSLR, iar spectru de culoare la asa camere este mai ingaduitor. Camera „dronei” este asemanatoare unui GoPro asa ca sunt limitat, dar nu-i o scuza neaparat si sunt convins ca se putea si mai bine! Stiu ca pentru cunascatori, se observa efectul de „roller-shutter” sau „gelo-effect” adica tremuratul pe imagine din cauza vibratiilor aparatului…aveam nevoie de un filtru ND pe obiectivul camerei de care nu am dispus atunci (am acuma insa). Deci la urmatorul clip..nu am nicio „scuza” 🙂

    Si inca un aspect…am realizat acest clipp pentru ca imi dorec sa promovez Brasovul (si Romania in general) si in afara tarii (unde si locuiesc). Am cautat mult pe net sa gasesc ceva (mai de calitate, mai pe gustul meu) cu orasul pentru a putea arata si celor de aici… Imi pare rau sa o spun, dar nu am gasit nimic interesnat asa ca am decis sa imi fac eu propiul filmulet… De aici a plecat totul si am cumparat drona special pt acest proiect. Pacat ca multi ca cei de la aerialmedia.ro si multi altii, ce dispun de asemenea aparatura, nu fac ceva mai elaborat in scopul promovarii tuturor oraselor din Romania (stiu…nu e treaba lor)! Dar intr-adevar, e un trend acum si sunt din ce in ce mai multi care incep sa faca lucrul asta…si e bine, crede-ma!

    Scuze de comentul prea lung. Cum am spus-o de la inceput, nu e vreun repros. Iti multumesc de feedback.

    P.S scuze pentru eventuale greseli ortografice, tastez de pe telefon…

    Danny

Lasă un răspuns

